УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ,

С писмо, изх. № 25-122-181/31.07.2025 г. НБПП напомня, че съгласно §13 от ПЗР на ЗИДЗПП от 07.02.2017 г. /ДВ бр.13 от 2017 г./, въвеждането на Единната информационна система за правна помощ, по смисъла на чл.8а ЗПП, се извършва в двугодишен срок от влизането в сила на този закон. След изтичането на този срок Адвокатските съвети са длъжни да използват тази система за електронен обмен на информация и електронно отчитане на правната помощ. В тази връзка НБПП указва, че считано от 01.10.2025 г. отчетите за осъществената правна помощ от адвокатите, вписани в Регистъра за предоставяне на правна помощ по ЗПП към Бюрото, ще се приемат само в електронен вид. За целта на адвокатите са били предоставени пароли за достъп до системата, които трябва да се валидизират. Отчетите на хартиен носител няма да бъдат приемани и обработвани.

Колеги, ако някой не притежава парола за работа в системата на НБПП, следва да се обърне за съдействие към Бюрото. Това важи и за колегите, които са загубили своите пароли или срещат трудност с достъпването до системата. Имате на разположение два месеца, за да организирате и синхронизирате вашите компютърни системи така, че след 01.10.2025 г. да не срещате трудност при електронното подаване на вашите отчети към НБПП. От страна на Адвокатския съвет и с помощта на служителите от канцеларията на Колегията сме готови да ви съдействаме при нужда и да подпомогнем преминаването към изцяло електронен вътрешен оборот на документите, съпътстващи изпълнението на вашите ангажименти и отговорности по предоставянето на правна помощ съгласно ЗПП, да премине безпроблемно и без загуби на време и средства за вас. При заявена необходимост от допълнителни разяснения, през месец септември може да поискаме от НБПП да се организира кратък опреснителен дистанционен курс за достъп и работа със системата на НБПП.

АДВОКАТСКИ СЪВЕТ ПРИ

БУРГАСКА АДВОКАТСКА КОЛЕГИЯ